Vacature: Bedrijfsarts

Bedrijfsarts

Wie zoeken wij.

Wij zijn op zoek naar een deskundige enthousiaste bedrijfsarts met passie voor het vak. Je beschikt over een heldere visie op het vakgebied, communicatief vaardig. Je kunt empathisch zijn naar de (zieke) werknemer, maar ook besluitvaardig en standvastig in het innemen van standpunt & bijbehorend advies. Je bent creatief in het bedenken van oplossingen. Je kunt omgaan met de (soms tegengestelde) belangen van werkgever/ werknemer. Je bent flexibel, reisbereid (verschillende klantlocaties) en leergierig.

Wat zoeken wij.

Wij zijn op zoek naar een geregistreerd bedrijfsarts met BIG-registratie. Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in de verzuim -en re-integratie branche bij een arbodienstverlener of een interne arbodienst. Uiteraard ben je een veerkrachtige, doelgerichte en besluitvaardige persoonlijkheid.

Denk jij in wat er wél kan, in oplossingen die ondernemers vooruithelpen. Toon jij initiatief en sta je open voor vernieuwing.

Wat ga je doen.

Als bedrijfsarts heb je een ruime mate van vrijheid. Dit betekent dat er ruimte is voor jouw ideeën, werkwijze en persoonlijke & professionele ontwikkeling. Je werkt samen met jouw klanten, ook op locatie, op het brede spectrum van werk & gezondheid. Je bent een adviseur, kritisch maar opbouwend, vanuit de visie dat je het beste wilt voor jouw klanten en de medewerkers. Jouw werkzaamheden bestaan vnl. uit verzuimbegeleiding, coachen van leidinggevenden, sparren met de directie en proactief signaleren van verbeterpunten.

Bedrijfsprofiel.

Remedie Arbo is een startende arbodienst die zich richt op persoonlijke aanpak. Iedere klant staat centraal, er is ruimte voor overleg, eigen inbreng, spreekuren zijn op korte termijn in te plannen en worden er heldere adviezen gegeven. Daarnaast denken wij verder dan de standaard aanpak en willen uitgroeien tot een betrouwbare partner.

Wat bieden wij jou.

Een marktconform salaris met bijbehorende arbeidsvoorwaarden;

  • €4000,- – €6500,- per maand afhankelijk van je ervaring, opleiding en achtergrond.
  • Parttime dienstverband op basis van 16-24 uur met mogelijkheid tot uitbreiding
  • Uitzicht op een vast dienstverband

Functie eisen

Voor deze functie beschik je over het volgende profiel:

  • Je bent geregistreerd in het BIG-register;
  • Je bent pro actief en adviseert gevraagd;
  • Begeleiden van het herstel en re-integratie is hierbij het belangrijkste doel;
  • Ambitieus, enthousiast en communicatief sterk.

Verdere informatie

Voor meer informatie over deze vacature neem je contact op met Herbert van Doorn via 0345-247044 of per mail via herbert@remediearbo.nl.

Je kunt ook direct reageren op deze vacature via herbert@remediearbo.nl

0 comments
Add a comment...

Your email is never published or shared. Required fields are marked *

    De week van de RI&E

    Een ondernemer loopt risico’s, dat weet u als geen ander. Het product waarin u investeert moet aanslaan, uw klanten moeten betalen, er moet niet ingebroken worden in uw bedrijf. Allemaal risico’s. Dat hoort nu eenmaal bij het ondernemerschap. Zolang alles goed gaat, verdient u er met uw personeel een aardige boterham mee.
     
    Kent u alle risico’s? Ook voor uw personeel en uw materieel?
    Maar wat als er plotseling een ongeval met een machine gebeurt? Een medewerker gevaarlijke stoffen binnenkrijgt? Of als iemand uitvalt omdat hij of zij te zwaar werk heeft, of te veel? Dan staat de productie stil, of moet u het met een persoon minder doen. Daar komen nog de kosten van verzuim en mogelijke reparaties bij. Bovendien brengt het uw goede naam in gevaar en kunt u te maken krijgen met financiële claims. Kortom, behoorlijke risico’s!

    Met een RI&E zet u deze risico’s op een rij. Zo kunt u ze gericht aanpakken!
    U heeft vast wel eens gehoord van een Risico-Inventarisatie en -Evaluatie, ofwel RI&E. Een RI&E is eigenlijk twee dingen: een LIJST met alle arbeidsrisico’s in uw bedrijf en een PLAN voor het oplossen ervan. Met die twee kunt u de risico’s voor uw personeel en uw bedrijf terugdringen. Dus ook het financiële risico.
     
    De RI&E is VERPLICHT voor iedere ondernemer met personeel!
    Een RI&E is belangrijk. Zo belangrijk, dat de overheid de RI&E via de Arbowet verplicht heeft gemaakt voor alle ondernemers met personeel. Inspectie SZW (voorheen Arbeidsinspectie) controleert hier dan ook op. Ook steeds meer verzekeraars verplichten een RI&E.
     
    Geen RI&E of plan van aanpak? Dat kan veel geld kosten.
    Het niet kunnen tonen van een RI&E of plan van aanpak is direct beboetbaar. De normbedragen voor boetes zijn maximaal respectievelijk €4.500,- voor het ontbreken van een RI&E en €3.000,- voor het ontbreken van een plan van aanpak. Het aantal medewerkers bepaalt uiteindelijk de hoogte van de boete.
    Normbedragen gelden voor bedrijven met meer dan 500 medewerkers. Voor bedrijven met minder medewerkers geldt het volgende percentage:
    •             bedrijven of instellingen met minder dan 5 werknemers betalen 10%;
    •             bedrijven of instellingen met 5 tot en met 9 werknemers betalen 20%;
    •             bedrijven of instellingen met 10 tot en met 39 werknemers betalen 30%;
    •             bedrijven of instellingen met 40 tot en met 99 werknemers betalen 50%;
    •             bedrijven of instellingen met 100 tot en met 249 werknemers betalen 60%;
    •             bedrijven of instellingen met 250 tot en met 499 werknemers betalen 80%.

    Wanneer een bedrijf met 7 medewerkers geen RI&E heeft, dan kan een boete worden opgelegd van €900,- (20% van €4.500,-). Voor de duidelijkheid: dat is geen afkoopsom. Er moet nog steeds een RI&E worden opgesteld.
     
    Een RI&E zelf doen
    Er zijn tal van branche specifieke methodieken (www.RIE.nl) om een RI&E zelf uit te voeren. Een gecertificeerde kerndeskundige moet dan nog wel toetsen op betrouwbaarheid en volledigheid: de RI&E-toets. Onder bepaalde voorwaarden hoeft de werkgever met minder dan 25 medewerkers de RIE niet te laten toetsen. Dit is als een goedgekeurd branche specifiek RI&E-instrument wordt gebruikt. Op www.RIE.nl wordt een goedgekeurde erkende RI&E aangegeven met onderstaand icoontje:
     
    Wel een toets
    Heeft de RI&E geen erkenning en wordt er meer dan 40 uur arbeid per week verricht, dan moet altijd een toets worden ondergaan. Dit is een toets door een kerndeskundige met bedrijfsbezoek. Remedie Arbo heeft de beschikking over dergelijke kerndeskundigen die de toetsing van uw RI&E kunnen verzorgen. Een toets bestaat uit de volgende onderdelen:

    Ondernemen is risico’s lopen

    • Doornemen van de opgestelde RI&E inclusief plan van aanpak;
    • Gesprek met de uitvoerder van de RI&E;
    • Toetsende rondgang op locatie;
    • Toetsingsrapport. 

    Geen toets
    Heeft de organisatie minder dan 25 medewerkers en wordt gebruik gemaakt van een RI&E met erkenning of wordt er minder dan 40 uur per week arbeid verricht, dan is een RI&E-toets niet noodzakelijk.
     
    De RI&E uitbesteden?
    Wanneer uw bedrijf geen tijd en/of kennis heeft over de uitvoering van de RI&E, kan Remedie Arbo die uitvoeren. Wij zijn gespecialiseerd in de uitvoering. Deze bestaat uit de volgende stappen:

    • Gesprek met de arboverantwoordelijke persoon of personen binnen de organisatie;
    • Gesprekken met medewerkers;
    • Rondgang op de locatie(s) en indien van toepassing enkele projectlocaties;
    • Rapportage: De knelpunten worden in matrix-vorm gerapporteerd. Per knelpunt wordt een risico-klasse en een aanbeveling gegeven. Wanneer de kolommen daarachter worden aangevuld (te nemen maatregel, verantwoordelijke, uitvoeringsdatum en datum daadwerkelijk gereed) ontstaat een plan van aanpak. De rapportage wordt daarom naast pdf ook als Word-bestand aangeboden.
    • Beoordeling van het door u opgestelde plan van aanpak.

    Eindresultaat is een getoetste RI&E.

    De RI&E en corona
    Aangezien het er steeds meer op lijkt dat we voorlopig nog niet van het coronavirus af zijn, is het nodig en verplicht om in uw risico-inventarisatie en evaluatie de risico’s omtrent corona en de maatregelen die u heeft getroffen om besmetting te voorkomen op te nemen. De inspectie SZW kan hier op handhaven. Is de werkplek corona-proof ingericht? Zijn er afspraken ten aanzien van bezoekers, klanten? Zijn medewerkers voldoende op de hoogte van welke voorzorgsmaatregelen ze moeten nemen? Is de BHV-organisatie aangepast aan het onderwerp corona?
    Ook moeten nieuwe risico’s, die voortkomen uit de maatregelen omtrent corona, worden meegenomen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het thuiswerken?

    Heeft u een recente RI&E maar één van voor coronatijd, dan dient u uw RI&E nog aan te vullen op het arbeidsrisico corona en eventueel op het arbeidsrisico thuiswerk (indien van toepassing).
     
    De RI&E zal worden uitgevoerd door Remedie Arbo. 

    PERSBERICHT

    De HR Plus Groep breidt haar dienstverlening uit door Remedie Arbo op te richten. Toevoeging van deze eigen arbodienst stelt het bedrijf in staat werkgevers volledig te ontzorgen met een totaalpakket. Dit omvat naast salarisverwerking en HR-dienstverlening nu ook proactieve dienstverlening op het gebied van ziekteverzuim en preventie. Om de nieuwe dienstverlening te realiseren heeft de HR Plus Groep aansluiting gezocht bij EVI Facilities.

    De HR Plus Groep bestaat na de toevoeging van Remedie Arbo uit drie werkmaatschappijen. Advado is al jarenlang een betrouwbare partner op het gebied van de salarisverwerking. In 2018 kwam binnen Advado een slagvaardige en laagdrempelige HR-dienstverlening erbij en een landelijk netwerk van de complete HR-dienstverlening via PayHR. Nu komt daar met de start van Remedie Arbo nog een arbodienstverlener bij. Het doel is dat klanten uiteindelijk bij één loket kunnen aankloppen voor alle mogelijk ondersteuning en dienstverlening op het gebied van personeelszaken.

    Korte lijnen, proactieve benadering
    Remedie Arbo vult niet alleen de dienstverlening van de HR Plus Groep aan, de nieuwe arbodienst heeft ook de ambitie om zich te onderscheiden van andere aanbieders. Korte lijnen en een proactieve benadering in de eerste verzuimperiode moeten de verzuimpercentages van klanten gaan verlagen. Samenwerkingsovereenkomsten met verschillende specialisten stellen het bedrijf in staat om direct de juiste actie te ondernemen. Dit verkort de verzuimduur en verlaagt de verzuimkosten. Remedie Arbo biedt een compleet arbodienstverleningspakket met casemanagement, medische advisering door een bedrijfsarts, arbeidsdeskundige expertise en overige specialistische dienstverlening.

    Het plaatje compleet
    Herbert van Doorn, operationeel directeur Remedie Arbo: “Ik ben trots dat wij onze klanten nu volledig kunnen bedienen op het gebied van HR. Met de oprichting van Remedie Arbo bieden wij op alle HR-terreinen ondersteuning aan. Veel klanten kennen ons van oudsher van de verwerking van salarissen door Advado. Bij de toevoeging van onze HR-dienstverlening hebben we gemerkt dat er ook grote behoefte is aan ondersteuning bij de HR-administratie, het volledige proces rond instroom, doorstroom en uitstroom, arbeidsrecht, coaching en mediation. Nu hier ook dienstverlening op het gebied van verzuim en preventie bijkomt, is het plaatje compleet. Ik weet zeker dat we hier veel klanten heel blij mee gaan maken.”

    Kruisbestuiving uiteenlopende specialismen
    De HR Plus Groep is voor de opzet van Remedie Arbo een partnership aangegaan met EVI Facilities. EVI Facilities biedt complete facilitering en ontzorging bij de oprichting van een eigen uitvoerende organisatie voor preventie en re-integratie. De komende maanden wordt het dienstenpakket van EVI volledig binnen de nieuwe arbodienst geïmplementeerd. Gaston Merckelbagh, directeur binnen de EVI Groep: “Wij verwelkomen de HR Plus Groep met veel plezier binnen de snelgroeiende groep van EVI-partners. Ik vind het vooral mooi om te zien dat wij met ons plug & play concept ook specialisten op het terrein van financieel-administratieve HR-dienstverlening inspireren en uitdagen. Bij de HR Plus Groep leidt dat een zeer interessante integrale HR-oplossing. Verder heten we de directieleden van harte welkom bij de partnerraad van EVI Facilities. Die omvat een steeds grotere diversiteit aan specialismen. Ik kan niet wachten om te zien wat de kruisbestuiving die hier plaatsvindt in de toekomst nog voor moois gaat opleveren.”

    Over HR Plus Groep De HR Plus Groep is opgericht door Rob, Herbert en Rick van Doorn en bestaat uit de werkmaatschappijen Advado, PayHR en vanaf heden Remedie Arbo. Alle bedrijven binnen de groep focussen op maximale ontzorging van werkgevers. De dienstverlening reikt van salarisverwerking tot HR-advies en van personeelsplanning tot begeleiding bij ziekteverzuim. Dankzij de landelijk dekking is de dienstverlening binnen bereik van alle werkgevers, waar ze ook actief zijn.
    Over EVI Facilities EVI Facilities B.V. is onderdeel van de EVI Groep. EVI Facilities biedt een uitgebreid ‘white label’ franchisepakket voor arbodienstverlening. Franchisenemers kunnen hiermee binnen afzienbare tijd een eigen uitvoerende organisatie opzetten voor preventie, verzuim en re-integratie, inclusief certificering als arbodienst. Het dienstenpakket van EVI Facilities omvat onder meer CRA-gecertificeerde arbodienstverlening (inclusief bedrijfsarts en casemanagement), een ICT-systeem, een kwaliteitssysteem (ISO 9001 en 27001) voor informatiebeheer, een volledig ingericht werksysteem en trainingen. Daarnaast biedt de EVI Groep aanverwante specialistische ondersteuning waarmee franchisenemers eenvoudig hun dienstverlening kunnen uitbreiden. Dit is voor de assurantiebranche – met name volmacht bedrijven en assuradeurs – een interessant alternatief voor het bestaande marktaanbod. Naast de assurantiebranche richt EVI Facilities zich op accountants, brancheorganisaties en werkgevers met meer dan 5.000 werknemers in dienst.
    Over de EVI Groep
    De EVI Groep bestaat uit innovatieve, sterk op samenwerking gerichte bedrijven op het terrein van mens, werk en organisatie. Wij ondersteunen werkgevers en dienstverleners die een perfecte balans tussen deze drie factoren beschouwen als een voorwaarde voor optimale bedrijfsprestaties. EVI staat voor Egberts en Valk Investment, een verwijzing naar oprichters Gerard Egberts en Pieter Valk. Zij investeren sinds 2007 in werkmaatschappijen en white label oplossingen op het terrein van mens en werk. Van risicobeheersing tot uitzenden en van vitaliteitsmanagement tot re-integratie: de EVI Groep heeft het in huis. Ú kiest wat u nodig heeft. Maar hoe die keuze ook uitvalt: onze focus ligt altijd op optimale samenwerking. Zodat we samen het voor uw organisatie best mogelijke resultaat realiseren. De EVI Groep behoort tot de top-5 uitvoerders van sociale zekerheid in Nederland.   www.evigroep.nl 




    0 comments
    Add a comment...

    Your email is never published or shared. Required fields are marked *

      Algemene voorwaarden
      Klachtenreglement
      Privacy